Cesta: Titulní stránka > Hlavní menu > Dozorová a rozhodovací činnost
Předmětem této kontroly bylo dodržování povinností správce v souvislosti se zpracováním osobních údajů požadovaných od žadatelů o vydání bezkontaktních elektronických (čipových) karet, které slouží jako dlouhodobá časová jízdenka a jako elektronická peněženka pro zakoupení jízdenky.
Kontrolující zjistil, že kontrolovaná osoba uchovává osobní údaje držitelů bezkontaktních čipových karet i v elektronické formě pouze po dobu užívání bezkontaktních čipových karet držitelem a 5 let od posledního záznamu (tj. posledního použití karty v autobuse). Jelikož bezkontaktní čipové karty jsou elektronickými platebními prostředky, musela se kontrolovaná osoba při jejich provozování řídit zákonem č. 284/2009 Sb., o platebním styku, který ve svém ustanovení § 52l odst. 1 stanovuje povinnost kontrolované osobě uchovávat dokumenty a záznamy, které se týkají plnění povinností instituce elektronických peněz, alespoň po dobu 5 let ode dne, kdy tyto dokumenty nebo záznamy vznikly (nyní podle ustanovení §31 odst. 1 zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku). Z výše uvedeného vyplynulo, že kontrolovaná osoba plnila povinnosti vyplývající z ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 101/2000 Sb.
Kontrolu řídil inspektor Petr Krejčí.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.