!! Tento formulář neslouží pro stížnosti ani pro ohlašování porušení zabezpečení osobních údajů dle GDPR !!
Pro podání ohlášení porušení zabezpečení osobních údajů dle GDPR využijte následující FORMULÁŘ. Pokud chcete podat stížnost pokračujte na tuto STRÁNKU.
Pokyny pro oznamovatele:
- Za zjištění narušení bezpečnosti osobních údajů
se považuje situace, kdy oznamovatel (poskytovatel veřejně dostupných služeb
elektronických komunikací v přímém smluvním vztahu s koncovým uživatelem) získal
dostatečné informace o tom, že došlo k bezpečnostní události, která měla
za následek narušení osobních údajů tak, aby podal opodstatněné oznámení
o narušení bezpečnosti osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních (dále jen
oznámení Úřadu).
- Oznámení Úřadu je nutno zaslat do 24 hodin
po zjištění narušení bezpečnosti osobních údajů.
Pokud oznamovatel
nemá k dispozici všechny informace předkládané v oznámení Úřadu a je nutné další
vyšetřování narušení bezpečnosti osobních údajů, podá do 24 hodin oznámení Úřadu
vyplněné v oddíle 1 (první oznámení). Další údaje (tj. identifikační údaje
a ostatní aktualizované údaje oddílu 1, pokud je aktualizace třeba, a údaje
oddílu 2) podá jako změnu/doplnění oznámení o narušení bezpečnosti osobních
údajů (druhé oznámení), a to nejpozději do tří dnů po podání prvního
oznámení.
Jestliže oznamovatel ani po vyšetřování nemůže ve lhůtě
tří dnů od prvního oznámení Úřadu poskytnout všechny informace, oznámí
informace, které má v této lhůtě k dispozici a předloží Úřadu pro ochranu
osobních údajů odůvodnění, proč musí být zbývající informace oznámeny později.
Oznamovatel co možná nejdříve oznámí zbývající informace Úřadu pro ochranu
osobních údajů a v případě potřeby aktualizuje již poskytnuté údaje.
- Oznámení Úřadu se může zasílat elektronicky
(prostřednictvím datové schránky) nebo dopisem (u subjektů, které datovou
schránku nemají nebo mají nastavenu pouze na příjem zpráv) v listinné podobě
nebo zasláním formuláře na nosiči dat.
- Elektronicky se oznámení Úřadu vyplňuje přímo
na webových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů, po vyplnění formuláře
označte nabídku uložit v pdf, která vám umožní uložit vyplněný formulář
na vámi zvolený datový nosič/do vámi zvoleného adresáře. V rámci ukládání
je generován název souboru (na základě údajů vložených uživatelem). Název
souboru nesmí být z technických a organizačních důvodů měněn – umožňuje
identifikovat oznamovatele, datum podání a druh oznámení. Výsledný soubor
připojte jako přílohu k datové zprávě a odešlete do datové schránky Úřadu
pro ochranu osobních údajů: qkbaa2n. Použít lze také e-mailovou adresu posta@uoou.cz.
- V případě využití listinné podoby vytiskněte
formulář, oznámení vyplňte (případně v elektronické podobě uložte na nosič dat)
a poštou zašlete na adresu Úřadu pro ochranu osobních údajů: Pplk. Sochora 27,
170 00 Praha 7.
- K oznámení Úřadu nesmí být, s výjimkou
vyplněného formuláře, přiloženy žádné další dokumenty obsahující osobní údaje
(např. seznam osob a jejich osobních údajů zasažených narušením bezpečnosti
osobních údajů).