Úřad pro ochranu osobních údajů


International


Vyhledávání

 

GDPR telefonní linka

Základní odkazy


Cesta: Titulní stránka

 

Podnikatelé užíváním tlačítka „like“ od Facebooku odpovídají za údaje návštěvníků svých stránek

 

 
 
6. 8. 2019 - Společnosti, které na svůj web umísťují tlačítko „like“ ze sociální sítě Facebook, na ní zároveň umožňují přenos osobních údajů návštěvníků vlastních stránek. Mají tedy také zodpovědnost za to, aby tyto údaje o uživatelích byly zpracovány v souladu s pravidly ochrany osobních údajů. Rozhodl tak Soudní dvůr Evropské unie (ESD), který reagoval na žádost německého soudu ve sporu internetového maloobchodu Fashion ID se spotřebitelskou centrálou.

Propojení internetových stránek prostřednictvím tzv. pluginu je běžnou funkcí u internetových maloobchodů, protože firmy se snaží propagovat své produkty na oblíbené sociální síti. Kritici se však obávají, že takový přenos dat může vést k porušení pravidel ochrany osobních údajů, protože je příliš invazivní a děje se bez vědomí subjektů údajů.

ESD rozhodoval na základě žádosti z Německa. Spolek na ochranu spotřebitelů zde žaloval německého internetového prodejce oděvů Fashion ID kvůli porušování pravidel o ochraně soukromí prostřednictvím tlačítka „like“ na jeho stránkách. Německý soud se kvůli tomu obrátil na ESD. Ten rozhodl, že provozovatel internetového obchodu a Facebook mají v tomto případě společnou odpovědnost – jsou společnými správci. Fashion ID však zároveň není odpovědný za následné zpracování těchto údajů samotnou společností Facebook.

Více podrobností naleznete v rozsudku Soudního dvora Evropské unie.
 
Zodpovídá: Mgr. Vojtěch Marcín
Vytvořeno / změněno: 6.8.2019 / 6.8.2019

 
 
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


Copyright © 2013 Úřad pro ochranu osobních údajů. Všechna práva vyhrazena.
web & design , redakční systém