Cesta: Titulní stránka > Hlavní menu > Poradna
Stručný návod pro oblast ohlášení porušení zabezpečení osobních údajů v souladu s GDPR zveřejnil Úřad v rubrice Porušení zabezpečení.
Jakým způsobem má správce oznámit subjektu porušení zabezpečení osobních údajů dle čl. 34 odst. 1 GDPR? Stačí uveřejnit tuto informaci na svých webových stránkách?
V případě správního obvodu obce III. typu, jež může zahrnovat statisíce občanů, je poskytnutí jiného druhu informace technicky velmi obtížné a finančně náročné.
V tomto směru doporučujeme pozornosti článek 34 odst. 3 obecného nařízení, případně schválené pokyny pracovní skupiny WP29 (současného Evropského sboru pro ochranu osobních údajů) k ohlašování případů porušení zabezpečení osobních údajů podle nařízení (EU) 2016/679.
Podléhá ohlášení porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu ztráta nebo odcizení jednotlivých listovních zásilek při jejich doručování držitelem poštovní licence?
Nikoli. I když jsou zásilky evidovány, nejde o zpracování osobních údajů ve věcné působnosti GDPR podle článku 2 odst. 1. Tím je vedení evidence či soupisu zásilek. Případné odcizení, ztráta nebo únik osobních údajů z této evidence tak podléhá posouzení, zda jde o porušení zabezpečení osobních údajů, které svým charakterem naplní či nenaplní povinnost jej ohlásit Úřadu. Posouzení případného porušení zákona o poštovních službách při ztrátě listovní zásilky není v působnosti Úřadu.
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.