Úřad pro ochranu osobních údajů


International


Vyhledávání

 

Základní odkazy


Cesta: Titulní stránka > Hlavní menu > Archiv > Zahraničí > Ostatní akce s aktivní účastí Úřadu > Studijní návštěva pracovníků americké firmy AT&T, 15. 4. 2009

 

Studijní návštěva pracovníků americké firmy AT&T, 15. 4. 2009

 
 
 

Dne 15. dubna 2009 se v Úřadu uskutečnila studijní návštěva pracovníků americké telekomunikační společnosti AT&T, zabývající se vytvářením zásad ochrany soukromí při online komunikaci prostřednictvím internetu, využitím nových technologií pro ochranu práv jednotlivce a uplatněním zásad ochrany soukromí již ve stádiu návrhu. Jednání probíhalo formou diskuse o pěti hlavních zásadách firmy AT&T v oblasti „Privacy by design“ (soukromí coby aspekt návrhu). Jednalo se zejména o otázkách uplatňování zásad a technologií na ochranu soukromí při návrhu marketingového informačního systému tak, aby uživatel (resp. zákazník) měl kontrolu nad shromažďováním a zpracováním dat o jeho chování na internetu a jejich využitím.

AT&T uvedla pět hlavních zásad:

  • Zákazník je předem (před zahájením shromažďování dat) požádán o souhlas se zpracováním dat o jeho chování online pro marketingové účely.
  • Zákazník je jasně informován, které informace o něm se shromažďují a budou se používat pro marketing na bázi chování online, zda a jak dlouho budou data uchovávána.
  • Zákazník je informován před zahájením jakéhokoli marketingu na bázi chování online, kde se použijí jeho data
  • Zákazník může jednoduchým způsobem online změnit svoji účast v marketingovém programu na bázi chování online (včetně ukončení své účasti, i když s ní dříve souhlasil).
  • Zákazníkova identita je chráněna při jakékoli volbě účastnického programu zákazníkem.

Pracovníci Úřadu v diskusi uvedli, že Úřad nepatří mezi přívržence profilování jednotlivců soukromými firmami nebo ve veřejném sektoru a obává se, že marketingové projekty založené na chování zákazníka mohou být prvním krokem k nežádoucímu profilování. Úřad proto vítá iniciativy, které by do behaviorálního marketingu zaváděly seberegulační mechanismy. Zásady prosazované AT&T jsou pozitivní, jsou však velmi obecné a bylo by třeba je v některých směrech rozpracovat a specifikovat - mělo by být například zřejmé, co se s daty zákazníka stane, jestliže svůj souhlas odvolá.

Jednání byli přítomni pracovníci firmy AT&T Leonard J. Cali - viceprezident pro vnější vztahy z Washingtonu, Karim Antonio Lesina - výkonný ředitel z Bruselu a Mike Corkerry - výkonný ředitel z Londýna, a pracovníci Úřadu Miloš Šnytr - inspektor, Ivan Procházka - ředitel zahraničního odboru, Josef Prokeš - ředitel odboru legislativního a práva EU a Antonín Šusta - ředitel odboru informatiky.

 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Mapa stránek > Hlavní menu > Archiv > Zahraničí > Ostatní akce s aktivní účastí Úřadu > Studijní návštěva pracovníků americké firmy AT&T, 15. 4. 2009

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

 
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


Copyright © 2013 Úřad pro ochranu osobních údajů. Všechna práva vyhrazena.
web & design , redakční systém