Cesta: Titulní stránka > Základní odkazy > Tiskové zprávy > Tiskové zprávy a konference - Archiv
Kontrolou se toto tvrzení šířené médii nepotvrdilo: Vězni k osobním údajům volaných občanů nemají přístup – volání se děje na základě automatického vytáčení čísel. Na základě zájmu volaného o nabízenou službu telefonního operátora, přičemž volaný vězni není znám, komunikace, kterou naváže vězeň, je okamžitě předána do části call centra obsluhované běžnými civilními zaměstnanci. Teprve civilní zaměstnanci vázaní povinností mlčenlivosti jednají s identifikovaným volaným.
Poznámkové sešity vězni používali do května 2014; tyto sešity byly průběžně stránkované jako složka dokumentů; i jejich používání však bylo zrušeno. Vězni přesto podléhají přísným osobním prohlídkám po každé vykonané směně služby.
Osoby ve výkonu trestu dostávají možnost vykonávat práci pro call centrum na základě zásluhovosti, přísného výběru (cca 30 úspěšných ze 430) a po proškolení v navazování komunikace. Uvedené zaměstnávání osob ve výkonu trestu probíhá v rámci projektu zaměřeného na resocializaci trestaných osob.
Kontrolou bylo zjištěno, že hovor, který byl podle sdělení v televizním vysílání uskutečněn, nezprostředkovalo call centrum provozované společností A-GIGA a osoba volající nebyla nikdy klientem T-Mobilu, který službu call centra využívá.
Výsledek kontroly byl sdělen kontrolovaným a je pravomocný.
Úřad pro ochranu osobních údajů by však považoval za žádoucí, aby
znepokojená veřejnost byla uklidněna také náležitým mediálním uvedením věci na
pravou míru.
PhDr. Hana Štěpánková
ředitelka tiskového odboru,
tisková mluvčí
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.