ÚOOÚ tak reaguje na
usnesení vlády ČR č. 1080 ze dne 21. 10. 2020, které s účinností od 22. října do 3. listopadu
2020 ukládá orgánům veřejné moci a správním orgánům, aby v rámci svých
pracovišť zahájily omezený provoz vyplývající z nouzového stavu. Chod
jednotlivých útvarů Úřadu je zabezpečen pouze pomocí nejnižšího možného počtu
zaměstnanců přítomných na pracovišti.
„Vedoucí pracovníci jednotlivých
útvarů ÚOOÚ již byli požádáni, aby tato krizová opatření u svých podřízených zajistili
a domluvili si s nimi způsob výkonu práce. V tomto směru jsme
zdůraznili vhodnost čerpání dovolené. V ostatních případech lze samozřejmě
využít možnost práce z domova,“ popsal situaci v Úřadu jeho
předseda Jiří Kaucký.
Zavedená opatření se týkají
omezení osobního kontaktu zaměstnanců v rámci ÚOOÚ, ale také kontaktů
s externími osobami, na nezbytně nutnou úroveň. V rámci těchto
opatření je proto upřednostňována písemná, elektronická či telefonická forma
kontaktu před osobním. Přijímání veškerých dokumentů od veřejnosti je umožněno
pouze prostřednictvím pracoviště podatelny.
Výše popsanými kroky je zajištěna činnost Úřadu, aniž by případné karanténní opatření vůči části zaměstnanců ohrozilo jeho akceschopnost.
ÚOOÚ již na zhoršující se
epidemiologickou situací ohledně šíření nemoci COVID-19 dříve zareagoval
omezením provozu své podatelny. Pravidla pro své návštěvníky pak shrnul
zde.