Cesta: Titulní stránka > Hlavní menu > Obchodní sdělení > Jak se bránit nevyžádaným e-mailům
Inspektor Úřadu pro ochranu osobních údajů na základě stížnosti provedl kontrolu ve společnosti, jejímž předmětem podnikání je zprostředkování půjček a zpracovávání návrhu na oddlužení. Tato činnost zahrnuje předávání osobních údajů zájemců/klientů o nabízené služby nejen kontrolovanému, ale i dalším subjektům.
Stížnost směřovala na předání osobních údajů stěžovateli za provizi, s poukázáním na neoprávněně zaslané osobní údaje třetí osobě, tj. samému stěžovateli.
Kontrolou byla potvrzena oprávněnost stížnosti. V konečném závěru však bylo prokázáno individuální pochybení zaměstnance, nikoli společnosti, tedy porušení § 15 zákona č. 101/2000 Sb. Zaměstnanec kontrolované společnosti porušil vnitřní postupy společnosti, zákon o ochraně osobních údajů a jeho chování bylo hrubým porušením důvěry klienta, který ve své obtížné životní situaci vyhledal profesionální pomoc. Snaha využít problému klienta k obohacení je nepřípustná nejen z právního, ale i morálního hlediska. Pokuta za porušení zákona č. 101/2000 Sb. byla vyměřena ve správním řízení zaměstnanci společnosti.
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.